+31 35 3690039 contact@station10.nl

De december aflevering van Station Media gaat traditiegetrouw over het CEO Media onderzoek dat Heiko Bleeker, partner bij Station10, jaarlijks afneemt bij 25 leiders binnen grote mediabedrijven. Deze keer schoof Remon Buter van GroupM aan die elk jaar een blik vooruit werpt op de adverteerdersmarkt. Een mooie gelegenheid de bevindingen eens tegen elkaar aan te leggen.

Remon ziet dat de korte termijn regeert in zijn branche: ‘Er wordt niet meer geïnvesteerd in branding. Er moet meteen gescoord worden met performance gedreven marketing.’ Verder geeft hij Nederlandse mediapartijen een klemmend advies ten aanzien van de globale organisaties met hun walled gardens in deze multi-gefragmenteerde wereld. De ‘lokale’ spelers moeten veel meer gaan samenwerken om zich te wapenen tegen de Googles, Facebooks en Amazons van deze wereld, die op gebied van content en gebruikersidentificatie steeds machtiger worden. Daarnaast zal de economische groei verder afzwakken. ‘Winter is coming’ waarschuwt hij.

Heiko kan zich er in vinden. Samenwerken is erg moeilijk, maar het moet. Hij kijkt met belangstelling naar Canada waar samenwerking min of meer gedicteerd wordt door de overheid. In Nederland ziet hij momenteel juist het omgekeerde.

Beluister de gehele podcast hieronder!