01. Richting
Een duidelijk proces voor innovatie die door je hele organisatie wordt gebruikt. Focus in je innovatieportfolio, criteria waaraan projecten moeten voldoen. Onderscheid tussen verschillende horizons.
Een duidelijk proces voor innovatie die door je hele organisatie wordt gebruikt. Focus in je innovatieportfolio, criteria waaraan projecten moeten voldoen. Onderscheid tussen verschillende horizons.
Nieuwe verdienmodellen op die op korte termijn een nieuwe inkomstenstroom genereren en learnings bieden voor lange termijn groei binnen de strategie van jouw organisatie.
Medewerkers met nieuwe vaardigheden en mindset op continu op kansen in te spelen en nieuwe inkomstenstromen te genereren voor duurzame groei.
”“Station10 heeft een goede aanzet gegeven voor het stimuleren en borgen van vernieuwingsdrang en innovatiegerichtheid in de organisatie."
Patrick SwartCEO WPG Uitgevers (2016 - 2020)
Voordat we beginnen met welk werk dan ook en het vormgeven van het innovatieproces moeten we gevoel hebben bij hoe innovatie nu in de organisatie georganiseerd is, hoe men vanuit verschillende afdelingen tegen innovatie aankijkt en wat er wel/niet goed gaat nu.
Waar staat mijn organisatie voor en hoe past innovatie daarbij? In deze stap ga je je richten op de aanwezige focus in de organisatie in relatie tot het inrichten van het innovatieproces. We gaan richting geven aan het innovatieproces.
Nadat je de organisatie ten aanzien van innovatie in kaart hebt gebracht kun je concreet gaan kijken naar welke soort innovatieprojecten ingebed kunnen worden in de organisatie om de doelstellingen te behalen.
Nadat je een richting voor je innovatieprojecten hebt vastgesteld en in kaart hebt gebracht hoe dit binnen de organisatie kan worden ingebed wordt het tijd voor het uitwerken van het innovatieproces. Hierbij kijken we concreet naar hoe we gaan werken, welke stappen zijn er, hoe werken we van idee naar concept en bewezen product, aan welke criteria moet een idee (in de verschillende fases van het proces) voldoen, hoe gaan we intern samenwerken en welke tijdslijnen verbinden we aan het innovatieproces?
Vanuit de missie, visie en strategie heeft een organisatie KPI’s opgesteld om te kunnen beoordelen of na een periode de doelstellingen zijn behaald. Innovatie draagt bij aan de doelstellingen van een organisatie en zal dan ook meetbaar moeten worden gemaakt.
Onze groei experts brengen samen met jouw medewerkers de kansen in kaart en ontwikkelen samen nieuwe verdienmodellen. Trainingen, workshops en intensieve coaching.
Wij helpen bij het opschalen van nieuwe producten door middel van het inrichten van analyses, gebruikersonderzoek, groei experimenten en productontwikkeling. Hierbij gebruiken we de AAARRR-funnel
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief om elke maand de laatste insights van Station10 te ontvangen die je helpen betere beslissingen te nemen voor jouw business.