WPG:

transitie naar

een innovatieve organisatie

Strategie

Innovatie

We Make Killer Designs For Amazing Clients

Developing Business Models For 10 Year

Helpen bij het structureel

inbedden van innovatie

in het bedrijf

Uitdaging

 WPG is een mediabedrijf met boekenuitgeverijen en geeft tijdschriften als Vrij Nederland, Psychologie Magazine en Happinez uit. Daarnaast maakt educatieve uitgeverij Zwijsen onderdeel uit van de groep. WPG heeft net als andere bedrijven in de mediasector last van een krimpende print markt en is op zoek naar nieuwe inkomstenstromen. WPG heeft Station10 gevraagd om te helpen bij het structureel inbedden van innovatie in het bedrijf zodat de organisatie innovatiever kan werken.

Station10 heeft hiervoor

een innovatieproces ontworpen

en geïmplementeerd.

Oplossing

Station10 heeft samen met WPG een businessplan opgesteld voor een nieuwe innovatieafdeling. Na akkoord van de Centrale Ondernemingsraad en de Raad van Commissarissen en met draagvlak vanuit de werkmaatschappijen is de centrale organisatie ‘Schwung’ opgezet. Station10 heeft hiervoor een innovatieproces ontworpen en geïmplementeerd.

Station10 heeft samen met WPG innovatie-ideeën geïnventariseerd bij de werkmaatschappijen. Daarnaast is ondersteund bij het ontwikkelen en valideren van de ideeën.