Een boek als dank

Het was een bijzonder jaar en het is weer omgevlogen.
We bedanken je graag voor onze samenwerking in de vorm van een mooi boek of een donatie aan een goed doel. We hebben weer een selectie gemaakt van interessante boeken om het jaar mee te starten. Ze hebben ons veel inzichten verschaft die ook echt toepasbaar zijn. Laat je inspireren door één van deze 3 boeken of kies voor het goede doel. Wij zorgen ervoor dat je het zo snel mogelijk ontvangt.
Geniet van de feestdagen en graag tot in 2023!

    DNA van leiderschap

    Frank Vogt

    Hoe ontwikkelen we ons als leiders? Welke eigenschappen zullen hierbij onderscheidend zijn?

    In dit unieke boek komen een aantal aansprekende leiders aan het woord. Hun conclusies, mijn eigen ervaring en uitgebreid onderzoek leiden tot vijf eigenschappen van effectief leiderschap. ‘DNA van leiderschap’ biedt inspiratie en structuur voor de eigen ontwikkeling op gebied van leiderschap. Want net zoals DNA ons als mens uniek maakt, zo zijn we ook allemaal unieke leiders.

    Good Strategy Bad Strategy

    Richard Rumelt

    Good strategy / Bad strategy verheldert het gecompliceerd denken dat ten grondslag ligt aan te veel strategieën en biedt een duidelijke manier om een ​​krachtige actiegerichte strategie te creëren en te implementeren.

    Het ontwikkelen en implementeren van een strategie is de voornaamste taak van een leider. Een goede strategie is een specifiek en samenhangend antwoord op – en een aanpak voor – het overwinnen van obstakels die een vooruitgang in de weg staan. Een goede strategie werkt door macht te benutten en toe te passen waar deze het grootste effect zal hebben.

    Measure What Matters

    John Doerr

    Measure What Matters gaat over het gebruik van Objectives and Key Results (OKR’s), een revolutionaire benadering op het stellen van doelen en om lastige zakelijke keuzes te maken.

    In 1999 investeerde de legendarische durfkapitalist John Doerr bijna $12 miljoen in een startup met geweldige technologie, ondernemersenergie en torenhoge ambities, maar geen echt businessplan. Doerr liet de oprichters kennismaken met OKR’s en met hen aan de basis van hun management groeide de startup van veertig werknemers tot meer dan 70.000 met een marktkapitalisatie van meer dan $ 600 miljard. Deze startup was Google.

    Steun een goed doel

    3FM Serious Request - Het vergeten kind

    3FM Serious Request zamelt dit jaar samen met heel Nederland geld in voor Het Vergeten Kind. Het Vergeten Kind zet zich in voor kinderen in Nederland die het moeilijk hebben, omdat er thuis veel problemen zijn. Soms is de situatie zo ernstig dat ze niet meer bij hun ouders wonen. Ons doel is dat al deze kinderen zich gehoord en gezien voelen, op een veilige en stabiele plek wonen en zich positief kunnen ontwikkelen. Zodat ze hun eigen plek vinden in de maatschappij.