+31 35 3690039 contact@station10.nl

Tijdens eDay op 5 oktober organiseerde Station10 de sessie Future of Media op verzoek van Emerce. Gedurende dit onderdeel stond het snel digitaliserende medialandschap centraal. Na een bevlogen presentatie van Mark Adams (VICE) namen Erik Roddenhof (De Persgroep), Georgette Schlick (Blue Circle) en Adams zelf plaats in een panel om vragen uit de zaal te beantwoorden en te discussiëren.

Mark Adams, vice president en global head of innovation van het Amerikaanse mediabedrijf VICE, sprak de zaal met leiders van de Nederlandse mediawereld toe over strategic storytelling. ‘Storytelling is God!’, aldus Adams, die verwees naar The Hero’s Journey (animatiefilmpje). Hij legde de focus in zijn presentatie op het feit dat je als organisatie moet segmenteren op culturele overeenkomsten en niet op bijvoorbeeld leeftijd en geslacht. Hij gebruikte nadrukkelijk de term ‘tribes’, oftewel groepen mensen die zich verbonden voelen, bijvoorbeeld dankzij hun gemeenschappelijke liefde voor een bepaalde voetbalclub.

Na de presentatie van Mark Adams vond er een paneldiscussie plaats. CEO’s Erik Roddenhof en Georgette Schlick beantwoordden net als Mark Adams vragen uit de zaal en gingen hierover met elkaar in discussie. Topics die langskwamen waren onder andere het verspreiden van content via diverse kanalen en de buisnessmodellen in relatie tot storytelling in nichemarkten.

Het was de 6e keer dat Emerce eDay aan Station10 vroeg een side-event te organiseren net een nieuwe formule, inclusief een paneldiscussie die zorgde voor meer dialoog.

Nota Bene: Partner Heiko Bleeker vertelt in de Station10 podcast van november 2017 meer over de presentatie van Mark Adams. Beluister Heiko’s beschouwing vanaf 16 minuut 30.