+31 35 3690039 contact@station10.nl

awardSBSIn november won Sanoma SBS de Customer Data Award 2015 met haar Big Data programma. Het mediabedrijf liet daarmee de eveneens genomineerde bedrijven Emté, KPN en V&D achter zich.

De award wordt jaarlijks door de Data Driven Marketing Association (DDMA) uitgereikt aan de organisatie die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weet toe te passen.
Ewout Vis (rechts), eindverantwoordelijk namens Sanoma, en Maarten Toet (links), verantwoordelijk als programmamanager en partner bij Station10, waren op 17 november aanwezig in Pakhuis de Zwijger om de prijs in ontvangst te nemen.

Ewout Vis, Manager Marketing Intelligence & Big Data bij Sanoma: ‘De Customer Data Award is een geweldige waardering voor het hele datateam van Sanoma. Het laat zien dat data niet over nulletjes en eentjes gaat, maar over mensen. Mensen zitten niet continu te wachten op advertenties, dus het is de kunst om relevant te zijn. De enige manier waarop je dat kan doen, is door data-driven te werken. We combineren het surfgedrag van mensen in ons netwerk van meer dan 60 merken met onder meer abonnementsgegevens van onze tijdschriften, GPS-data en interesseprofielen en tonen gebruikers op basis daarvan gepersonaliseerde content. Na een test bij VT Wonen rollen we deze aanpak nu uit over alle merken van Sanoma. We zagen namelijk niet alleen de aantallen kliks stijgen, maar ook de omzet groeien.’

(Bron: www.ddma.nl)