+31 35 3690039 contact@station10.nl

over kansen, strategie en rendement in een multiscreen omgeving 
De razendsnelle opkomst van smartphones en tablets beïnvloedt de manier waarop mensen televisiekijken. Second screen en multiscreen zijn benamingen voor het televisiekijken in combinatie met deze apparaten. Deze ogenschijnlijk eenvoudige ontwikkeling roept strategische vragen op en biedt unieke kansen voor nieuwe verdienmodellen.

Nu een scala aan Second Screen initiatieven elkaar in hoog tempo opvolgt , schept Station10 overzicht door internationale ervaringscijfers te duiden, belangrijke spelers aan het woord te laten, verdienmodellen te kwantificeren en nieuwe strategieën te presenteren. Dit alles gedurende een bijeenkomst voor relaties op donderdag 26 januari 2012.

Locatie bijeenkomst: Gummmbar Amsterdam Overamstel (www.gummmbar.nl)
Tijd: 17:00-21:00 (voor catering wordt gezorgd)

Toegang uitsluitend op bevestigde persoonlijke uitnodiging.

 

Het programma

17:30

Welkomstwoord door Yvette Caspanni, Algemeen Directeur Station10

Opening door Joris van Heukelom (partner Makerstreet) – bio
Joris plaatst second screen in de grotere digitale ontwikkeling.

17:45

SecondScreen: De Buzz – Jeroen Doucet, Principal strategist Station10 – bio
Jeroen en zijn team hebben de wereld van second screen en multiscreen in kaart gebracht en nationale en internationale cases verzameld. Hij gaat in op het veranderende publieksgedrag en laat een paar aansprekende voorbeelden zien.

18:10

Case 1: Intuïtie – Jeroen Elfferich, CEO Ex-machina – bio
Intuïtie is een integraal media format voor dagtelevisie, waarin kijkers met behulp van hun laptop, tablet of smartphone kunnen meespelen. Jeroen laat het format zien, gaat in op de commerciële strategie en deelt de resultaten.

18:35

Case 2: Kykes – Michiel de Gooijer, Director Mobile LBi – bio
Kykes is een Social TV app die is ontwikkeld door RTL, NPO en SBS gezamenlijk. Kijkers kunnen inchecken op programma’s, erover praten en aanvullende informatie krijgen. Michiel gaat in op de strategische overwegingen om deze app te lanceren, legt uit waarom dat in samenwerking met de andere zendergroepen gebeurt en deelt de eerste resultaten. Vanzelfsprekend laat hij iedereen eerst kennismaken met de app.

19:00

Case 3: Yelo – Herbert Vanhove, SVP Product Management Telenet Vlaanderen – bio
Met Yelo kunnen klanten van Telenet op hun smartphone , tablet of PC televisie kijken. Daarnaast kunnen zij het Video On Demand aanbod van Telenet doorzoeken. Herbert legt uit waarom Telenet Yelo heeft gelanceerd en welke doelstellingen zij daarbij had. Hij geeft aan wat er met de app al is bereikt en schetst de doorontwikkeling van Yelo.

19:25

SecondScreen: De business – Jeroen Doucet
Alle geboden informatie wordt gestructureerd in een helder overzicht van de mogelijke strategieën en verdienmodellen. Jeroen schetst de samenhang tussen de cijfers en biedt handvatten om een verdienmodel te kwantificeren. Hierbij maakt hij als eerste gebruik van de unieke data van het Media Efficiency Panel van GfK Panel Services. Tenslotte schetst hij een aantal strategische kansen dat nog niet wordt benut en die mogelijk voor uw organisatie nu of in de toekomst van belang kunnen zijn.

19:45

De stand van zaken: Joris van Heukelom
Joris stelt het publiek een aantal vragen over SecondScreen. Het publiek antwoordt door gebruikt te maken van de Second Screen Play-to-TV app. Joris bespreekt de antwoorden met Jeroen Doucet.

19:50

Aankondiging IAB door Lauren van der Heiden (directeur IAB Nederland).


20:00

Afsluitende borrel

Bio’s sprekers

Joris van Heukelom
Partner bij Makerstreet, mentor bij The Founder Institute en Voorzitter van IAB Nederland. Hiervoor werkt hij o.a. als Director Digital Publishing bij Sanoma Digital, Director Content bij KPN, en als VP bij MTV networks (MTV, TMF, Nickelodeon en the Box). Joris is doctorandus in de Communicatiewetenschappen, Master in marketing & advertisin en presentator op online TV zender Blueshots TV.

Jeroen Doucet
Oprichter en principal strategist bij Station10. Jeroen heeft aan de wieg gestaan van vele succesvolle – en minder succesvolle – media initiatieven waaronder UitzendingGemist, Discovery Vlaanderen, Rabo TV, VARA.nl, MIS, Zie.nl, Zonnet, Wanadoo NL en T-mobile online.

Michiel de Gooijer
Director van Lost Boys mobile, een full service mobiel marketing en technologie bureau. Tot haar klantenkring behoren onder andere ANWB, Nationale Nederlanden en Sport1. Hiervoor werkte Michiel in digitale media posities bij KPN, Vodafone, Endemol en Talpa.

Jeroen Elfferich
Mede-oprichter en CEO van ExMachina, een leidende ontwikkelaar van synchrone multiplayer platforms. ExMachine is onder andere verantwoordelijk voor de technologie achter The Voice of Holland, Germany’s Next Top Model en Intuition. Voordat Jeroen ExMachina in 2001 oprichte, was hij oprichter van Netlinq dat is overgenomen door Framfab en LostBoys. Jeroen studeerde kunstmatige intelligentie en sociologie.

Herbert Vanhove
SVP product management bij Telenet Vlaanderen en als zodanig verantwoordelijk voor de ontwikkeling van Yelo, de multiscreen dienst van Telenet. Hiervoor werkte hij bij Qualcomm en Alcatel Lucent. Hij studeerde Telecommunicatie in Leuven en heeft een MBA van San Diego State University.