+31 35 3690039 contact@station10.nl

Op 12 november 2015 organiseerde Station10 de Business Update Media for Millennials. Aan de hand van drie presentaties leerden de aanwezigen over het begrijpen en bereiken van de generatie mensen tussen 14 en 35 jaar oud.

 

 Maarten Toet, partner bij Station10, presenteerde statistieken en specifieke eigenschappen die betrekking hebben op de doelgroep. Bovendien verschafte hij inzicht in hun mediagedrag en toekomstige financiële bestedingen.Vervolgens toonde Lara Ankersmit, hoofd digitale media bij de NOS, de genodigden enkele voorbeelden van informatiediensten voor deze generatie. De essentie van haar verhaal is dat de NOS aan jongeren geen ander nieuws, maar een andere verpakking biedt. Blijf ontwikkelen en proberen. Alleen zo weet je wat werkt en wat niet. Ze deelde onder andere haar ervaring met de inzet van het populaire platform Snapchat.

Tot slot introduceerden Gittan Heijkoop en Heiko Bleeker namens Station10 de ‘Millenial Meter’. Dit is een meetmethode om te bepalen of nieuwe mediaconcepten geschikt zijn voor de generatie Millenials. Concepten worden maximaal op negen verschillende onderdelen, waaronder contentdistributie en nieuwe KPI’s, tegen het licht gehouden.

Meer weten?

Wil je meer weten over de inhoud van de presentaties of wil je jouw concept eens laten doormeten? Neem dan contact op met Maarten Toetmaarten.toet@station10.net